måndag 15 april 2013

Det sista

Nu visar jag de två sista sakerna jag gjorde på Pysselmyrans scrapträff.
En utmaning var att altra en burk/låda. Jag hade inte mycket tid på mej så jag slängde ihop denna med whasitejp och en charm. Jag fick ju en lott iallafall. ;)

Ett värmeljus i och festen är gjord, hehe.

Den sista tävlingen var en tidsutmaning under en timma fick man ar tionde minut något mer som skulle vara med på kortet/LO'n. Cardstock och foto fick finnas med.
Två mönstrade papper med gult i
Kvadrat, cirkel, triangel
Vindsnurra
Mist/Stänk
Något dolt/gömt
Veckad tejp
Egengjord blomma/blommor

Tog inte så mycket mist, men lite prickigt blev det.


En målad cirkel, trianglar fick bli som pilar, de egengjorda blommorna gjorde jag väldigt enkla. Jag klippte en liten cirkel på frihand och klippte sedan inåt mitten så det blev blomblad och avlutade med en pärla i mitten.



Journalingen blev dold.

1 kommentar:

  1. Fin burk, snyggt med tejpen.
    Lo,n är som alltid väldigt fin.
    Idag är jag "sur" har lyckats få grön pysselfärg på en ganska ny tröja. Nu ligger den i tvättmaskinen, men jag befarar att det inte går bort:(((((
    Kram

    SvaraRadera